poniedziałek, 6 listopada 2017

Jury o Konkursie (3)

W trzecim odcinku analiz opinii Jury konkursu custom publishing przyjrzyjmy się wypowiedzi Karoliny Dulnik z firmy Dulnik communico.

W dość obszernej opinii czytamy m.in., że „w Konkursie znalazły się biuletyny wybitne. Ich redakcje to kilkuosobowe zespoły osób z różnych miejsc w organizacji. Ich cele sięgają głębiej niż informowanie pracowników o tym, co dzieje się w firmie i o nich samych. A grupy docelowe (przynajmniej te wiodące) to nie wszyscy pracownicy, a konkretna i precyzyjnie scharakteryzowana grupa odbiorców dobrze znana i rozumiana przez redakcję. To w widoczny i odczuwalny sposób przekłada się na jakość pism w każdym tego słowa rozumieniu: formy, doboru tematów, treści tekstowych i graficznych, języka. To jest właśnie clue prowadzenia działań z zakresu komunikacji wewnętrznej – dopiero zaangażowanie wielu osób w jej współtworzenie sprawia, że angażuje ona kolejnych”.

Karolina Dulnik poruszyła tu dwie bardzo istotne kwestie. Po pierwsze, biuletyn nie powinien skupiać się tylko na informowaniu o firmie i o tym, co dzieje się w firmie, bo to w dzisiejszych czasach lepiej zrobi intranet czy inne narzędzia elektroniczne. Ważne, by myśleć o edukacji, integracji, motywacji czy budowaniu kultury firmy. A do tego biuletyn nadaje się świetnie, zdecydowanie lepiej niż najnowsze narzędzia elektroniczne.

Druga, bardzo istotna kwestia, to zaangażowanie ludzi w prace nad wydaniem publikacji. Gdy redakcję stanowi jedna osoba, gazeta nigdy nie będzie tak dobra, jak wtedy, gdy tworzy ją zespół redakcyjny z różnych działów, dysponujący wieloma informacjami, różnymi punktami widzenia, specjalistyczną wiedzą. Dodatkowo zaangażowanie profesjonalnej agencji custom publishing pozwoli nie tylko merytorycznie mieć niezłą gazetę, ale również przygotowaną zgodnie ze sztuką dziennikarską, graficzną i edytorską.



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz