poniedziałek, 23 stycznia 2017

Tytuł po środku

W większości dłuższych tekstów prasowych, także tych publikowanych w prasie custom publishing, treść jest podzielona na mniejsze części za pomocą śródtytułów. Ale do czego właściwie one służą?

Śródtytuły pełnią funkcję porządkującą oraz pomocniczą w dłuższych tekstach i artykułach, czyli takich, które składają się z powyżej 2500–3000 znaków. Umożliwiają one klarowne i czytelne dla odbiorcy podzielenie tekstu na części oraz pozwalają zorientować się, o czym jest dany fragment artykułu.

Dzięki śródtytułom tekst sprawia wrażenie uporządkowanego, a czytelnik może łatwo w dowolnej chwili znaleźć interesującą go część tekstu. Śródtytuły mogą być również pomocne w odświeżeniu pamięci, gdy powracamy do wcześniej przeczytanego artykułu. Wtedy po śródtytułach łatwiej nam odszukać konkretny fragment materiału.

Także dla osoby piszącej lub redagującej artykuł użycie śródtytułów jest dobrym sposobem na metodyczną pracę z tekstem. Myśli, zawarte w tekście, łatwiej uporządkować dzięki śródtytułom i stworzyć logicznie wypływające z siebie kolejne części tekstu.

Jeżeli autorzy nie stworzą śródtytułów, możemy je dodać sami lub zlecić tę prace agencji custom publishing, która wydaje nasz magazyn firmowy.


1 komentarz:

  1. Przede wszystkim dla czytelnika czytanie tekstu który nie jest podzielony na części to katorga. Warto jeszcze dodać, że zachowanie przejrzystej struktury treści ma również pozytywny wpływ na ich ocenę pod kątem pozycjonowania. Nie chodzi tylko o odpowiednie śródtytuły, ale także np. wypunktowania.

    OdpowiedzUsuń