poniedziałek, 5 września 2016

Jak reagować na sprzeciw czytelnika?

W biuletynach custom publishing piszemy do ludzi. Nasze publikacje mogą rodzić w nich rozmaite reakcje i odczucia. Jeśli jakaś nasza publikacja zrodzi w czytelniku gwałtowny sprzeciw, dostaniemy od niego list z polemiką wobec tez, które zawarte były w tekście. Jak redakcja powinna zareagować w takiej sytuacji?

Pierwszą reakcją redakcji magazynu custom publishing powinna być radość, że artykuły są uważnie czytane i że są dla odbiorców tak ważne! W drugim etapie powinniśmy przeanalizować tę polemikę – czy na pewno zawarte w niej zarzuty odnoszą się do zawartości merytorycznej artykułu? W przypadku, gdy zawarto w niej przede wszystkim zdania obraźliwe, czy krzywdzące autora tekstu, jedyną właściwą reakcją będzie zignorowanie tej krytyki. Jeśli jednak w polemice są odniesienia przede wszystkim do merytorycznej zawartości artykułu, trzeba ją i jej autora potraktować poważnie.

Trudno tu podać gotową receptę, ale na pewno warto spotkać się z autorem krytycznej polemiki i porozmawiać na temat zawartych w jego liście argumentów.. Jeśli jednak nie mamy takiej możliwości, polemikę można opublikować w kolejnym wydaniu gazety, dając tym samym szansę odpowiedzi na polemikę autorowi pierwszego artykułu. Być może powstanie wówczas na naszych łamach ciekawa dyskusja, które wciągnie również innych czytelników.

Cały czas jednak musimy pamiętać, by zarówno w polemice, jak i w odpowiedzi autora pilnować merytorycznego charakteru dyskusji.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz