poniedziałek, 11 stycznia 2016

Skuteczny kolportaż

Zewnętrzne i wewnętrzne magazyny custom publishing odróżnia nie tylko kształt wydawniczy, tematyka i sposób redagowania oraz grupa odbiorcza. Musimy w ich przypadku brać pod uwagę również różnice w sposobie kolportażu.

Jeśli chodzi o biuletyny wewnętrzne, najprościej jest oczywiście kolportować je, jeśli firma ma tylko jedną siedzibę. Wówczas możemy je wyłożyć w charakterystycznych miejscach, znanych współpracownikom lub dostarczyć je na wszystkie stanowiska pracy.

Jeśli jednak mamy oddziały rozrzucone w kilku, a nawet kilkunastu miejscach w kraju, musimy zastanowić się nad ich dystrybucją. Wiąże się to z oszacowaniem, ilu egzemplarzy potrzebuje każdy z oddziałów. Kiedy takie listy dystrybucyjne są gotowe, możemy się zdecydować na wynajęcie firmy kolportażowej lub wykorzystać służbowe przejazdy do poszczególnych jednostek. W tym drugim przypadku musimy jednak pamiętać, że biuletyn powinien do wszystkich docierać w zbliżonym czasie.

W przypadku biuletynu zewnętrznego wiele zależy od tego, do jakiej grupy odbiorczej jest on skierowany. Jeśli mamy do czynienia z odbiorcami dóbr luksusowych (turystyka, motoryzacja), usług finansowych i innych specjalistycznych usług, pożądane będzie rozprowadzenie egzemplarzy magazynu do placówek usługowych i pozostawienie ich w widocznych miejscach, tak aby każdy z klientów mógł je zabrać ze sobą lub przeczytać na miejscu. W przypadku biuletynów firmy handlujących dobrami łatwo zbywalnymi można korzystać z usług kurierów – pracowników firmy. Można też wykorzystać usługi pocztowe (do skrzynek pocztowych). Warto też, aby egzemplarze biuletynu mieli zawsze ze sobą handlowcy podczas spotkań biznesowych i obdarowywali nimi kontrahentów na koniec spotkania.


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz