poniedziałek, 20 kwietnia 2015

Przeszłość, przyszłość czy teraźniejszość?

Czas w custom publishing

Jaki czas najlepiej stosować w pisaniu tekstów w custom publishing: teraźniejszy, przeszły czy może przyszły?

Patrząc na to przez pryzmat zwykłych informacji czy historii opowiadanych znajomym lub osobom, z którymi spotykamy się przy różnych okazjach, najciekawiej opowiada się w czasie teraźniejszym, mimo że zazwyczaj nasze informacje czy ciekawe zdarzenia, miały już swoje miejsce, czyli de facto powinniśmy używać czasu przeszłego. Dlaczego zatem używamy czasu teraźniejszego? Bo jest najbardziej atrakcyjny, pozwala osobie, której opowiadamy daną historię, uczestniczyć w minionych zdarzeniach, które miały miejsce. Warto to wykorzystać w naszej komunikacji firmowej.

Jeżeli jednak coś się wydarzyło wcześniej i opisujemy to w biuletynie custom publishing, możemy też używać czasu przeszłego. Natomiast czas przyszły odnosi się do sytuacji, gdy nasz tekst ma przewidywać jakieś zdarzenia lub informować o tym, jakie będą efekty zmian w firmie na skutek jakiegoś zarządzenia czy restrukturyzacji.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz