poniedziałek, 13 kwietnia 2015

Czy A4 to najlepszy format w custom publishing?

 A4 to najczęściej spotykany format biuletynu firmowego. Istnieją oczywiście zarówno gazety o większym, jak i mniejszym formacie. Aby odpowiedzieć sobie na pytanie, który format będzie optymalny, warto uwzględnić cel wydawania magazynu custom publishing.

Jeśli to gazeta pracownicza, najważniejszą przesłanką jest jej poręczność, wygoda w odbiorze treści, ten właśnie format okaże się najpraktyczniejszy.

Czasem jednak przy projektowaniu gazety kierujemy się zupełnie innym względami: podkreśleniem wizerunku, czy innowacyjności, kreatywności, luksusu. Wtedy niestandardowe formaty – czasem nawet nie odpowiadające kształtom prostokąta czy kwadratu – okażą się dodatkowym atutem projektu.

Zawsze jednak, decydując o formacie swego biuletynu, nie traćmy z oczku niezmiernie pragmatycznej przesłanki – format nie powinien utrudniać czy wręcz uniemożliwiać wygodnego zapoznania się z treścią magazynu.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz