poniedziałek, 2 lutego 2015

Jaka jest maksymalna objętość magazynu custom publishing?

Objętość magazynu custom publishing

Nie sposób dać jednoznacznej odpowiedzi na tak postawione pytanie, musimy bowiem brać tu pod uwagę szereg warunkujących czynników. Czy jest to gazeta pracownicza, czy przygotowywana dla klientów? Jak budżet mamy do wykorzystania? Czy w gazecie zamieszczane są reklamy, które nie tylko powiększają budżet, ale także zajmują realną przestrzeń w gazecie? Jak wiele działów chcemy umieścić w naszym periodyku?

Z obserwacji biuletynów, startujących rokrocznie w Konkursie Biuletynów Firmowych, można wyciągnąć wnioski, że zdecydowanie większą objętość mają biuletyny zewnętrzne, wysokobudżetowe, najczęściej zawierające też sporo reklam, wydawane przez firmy – producentów i usługodawców dóbr luksusowych. Takie magazyny custom publishing mają często 60, 80, a nawet 100 stron. Z kolei magazyny wewnętrzne, przeznaczone dla pracowników firm, rzadko zawierające reklamy i poświęcone w całości tematyce wewnątrzfirmowej mają najczęściej od 20 do 40 stron. I tu raczej spotykamy wyjątki w postaci gazet o jeszcze mniejszej objętości, niż znacznie przekraczających ten zakres.

Generalnie, planując całkowicie nową gazetę firmową, starajmy się najpierw przygotować szpigiel, zawierający wszystkie niezbędne treści. Wtedy będzie można zestawić objętość potrzebną na wyrażenie niezbędnych treści z budżetem i zaplanować realną objętość periodyku.


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz