poniedziałek, 19 stycznia 2015

Trzech autorów wstępniaka

Wstępniaki custom publishing

Kto powinien być autorem wstępniaka w magazynie custom publishing?

Zasadniczo w biuletynach firmowych praktykowane są trzy drogi. Pierwszą możnaby nazwać „redakcyjną” – wtedy, gdy wstępniak pisze jeden z członków redakcji lub agencja custom publishing Warszawa, której zlecamy przygotowanie naszej gazety, a podpisujemy go po prostu słowem „Redakcja”. Drugi rodzaj wstępniakowej opcji autorstwa ma miejsce wtedy, gdy wstępniaka pisze redaktor naczelny lub stale wyznaczony do tego zadania członek redakcji – i w obu tych przypadkach autor podpisuje się swoim imieniem i nazwiskiem.

Te dwie pierwsze odmiany autorstwa wstępniaków odpowiadają najczęściej za artykuły wstępne poświęcone zawartości oddawanego właśnie do rąk czytelników numeru. Mają charakter listu do czytelników, którego zadaniem jest zachęta do przeczytania konkretnych treści. Czasem nawiązuje do spraw, które dzieją się aktualnie w firmie – ale raczej tylko wtedy, gdy znalazło to swoje odzwierciedlenie w treści biuletynu custom publishing.

Trzeci rodzaj wstępniaka w prasie custom publishing to ten, który przygotowuje ktoś na eksponowanym w firmie stanowisku, a poświęca go najczęściej istotnym wydarzeniom z życia korporacji, sprawom, którymi żyje cała firma.

Wszystkie trzy z praktykowanych opcji mają swoje wady i zalety. Pamiętajmy, że jeśli raz zdecydujemy się na wstępniak napisany przez agencję wydawniczą, nie oznacza to, że w kolejnym numerze nie może go napisać redaktor naczelny czy ktoś z kierownictwa. Warto też pamiętać, że chętniej czytane są wstępniaki zilustrowane zdjęciem ich autora.


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz