poniedziałek, 8 września 2014

Redaktor i dziennikarz w jednym?

Redakcja w custom publishing
Często firmy do obsługi projektu biuletynu firmowego angażują tylko jedna osobę, a ona z kolei zajmuje się większością prac, w tym również pisaniem tekstów. Czy to dobre rozwiązanie? Czy jednak lepiej zlecać pisanie artykułów innym autorom i przede wszystkim skupiać się na samej organizacji pracy nad biuletynem?

Z punktu widzenia redakcji prasy firmowej, pisanie tekstów nie powinno być zajęciem kluczowym. Wydanie publikacji firmowej to nie tylko teksty, ale i wszystkie inne elementy składające się na zawartość biuletynu, w tym redakcja i korekta materiałów, a także koordynacja prac związanych z biuletynem.

Dlatego najlepiej jest, jeśli pisaniem większości artykułów do magazynu custom publishing zajmą się osoby współpracujące z redakcją, a nie jej koordynator (redaktor prowadzący). Wiele prac związanych z pisaniem tekstów można zlecić na zewnątrz, np. agencji custom publishing, która zajmuje się przygotowaniem biuletynu.

To wzbogaca też publikację, gdyż staje się ona projektem wielu osób, projektem, który przez to jest bardziej wiarygodny i skuteczny.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz