poniedziałek, 10 marca 2014

Custom publishing pod obstrzałem czytelników

Warto brać pod uwagę opinie czytelników o biuletynieJak radzić sobie z krytyką magazynu, wypowiadaną przez niektórych pracowników firmy, którzy twierdzą, że biuletyn firmowy jest „organem zarządu”. Czy w ogóle powinniśmy się przejmować tego typu opiniami, choć wiemy, że tak nie jest?

Opinie czytelników o magazynie są bardzo ważne, dlatego nie warto ich ignorować nawet wtedy, gdy są negatywne i oceniające. Nie zapominajmy o tym, że biuletyn firmowy jest narzędziem komunikacji z odbiorcami, w tym przypadku pracownikami firmy i dla nich przygotowywany.

Sytuacja, w której wydawany magazyn jest oceniany jako „organ zarządu” i nikt nie chce go czytać, jest nie do pozazdroszczenia. Jednak zamiast ignorować te wypowiedzi, lepiej dotrzeć do sedna i dowiedzieć się, dlaczego ludzie w ten sposób oceniają biuletyn custom publishing? Czy są powody, dla których takie opinie są uzasadnione?

Wiarygodność pisma i uznanie w oczach pracowników zdobywa się wtedy, gdy czytelnicy czują, że nie są manipulowani, że informacje, które czytają w gazecie, odpowiadają prawdzie, a nie są tylko wypowiedziami zarządu patrzącego na firmę „z góry”. Niewątpliwie w części firm jest bardzo wyraźna niechęć pracowników do zarządu, a w konsekwencji też do biuletynu firmowego, który zarząd akceptuje i wydaje. Podłoże tego problemu zazwyczaj leży w stylu prowadzenia firmy i kultury organizacyjnej przedsiębiorstwa, a nie w samej gazecie.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz