poniedziałek, 27 stycznia 2014

Szata zdobi gazetę

Strona graficzna biuletynu musi zostać dobrze przemyślanaJest kilka podstawowych zasad dobrego projektu graficznego, jednak najważniejsze jest dobro czytelnika.

Ważne jest zatem, by publikacja custom publishing nie była przeładowana elementami graficznymi, które mogą rozpraszać czytelnika i zniechęcać do poznania treści magazynu. Z drugiej strony grafika biuletynu nie powinna być zbyt uboga. Gdy pismo nie zachęca żywą kolorystyką, ciekawymi elementami graficznymi, czytelnik również nie będzie miał wielkiej ochoty na lekturę. Krótko mówiąc, biuletyn powinien być przejrzysty i łatwy w odbiorze dla czytelnika.

Drugą zasadą jest uwzględnienie celów publikacji. Jeśli głównym celem biuletynu custom publishing jest informowanie, grafika będzie pełniła funkcję jedynie uzupełniającą informację. Jednak, gdy jednym z podstawowych celów biuletynu będzie budowanie wiarygodności i zaufania do firmy,
rola grafiki i kolorystyki będzie dużo większa.

Trzecim kryterium jest spójność z wizerunkiem przedsiębiorstwa. Zachowanie kolorystyki firmy, umieszczenie logo przedsiębiorstwa, a także zastosowanie odpowiednich elementów graficznych, składu i łamania tekstu to części, które tworzą spójność publikacji z wizerunkiem firmy. Wiele firm ma księgi identyfikacji wizualnej. Dobrze jest, jeżeli biuletyn spełnia przynajmniej jej podstawowe założenia.

Te trzy zasady są bardzo ważne dla projektanta, jednak najważniejszą, która stoi zawsze ponad wymienionymi, jest to, by projekt był atrakcyjny i przykuwał uwagę czytelnika. Jest to pojęcie mało precyzyjne i wiele osób może je różnie interpretować, ale na tym właśnie polega cała sztuka tworzenia atrakcyjnego layoutu przez agencję custom publishing, by trafić w gusta czytelników i przykuć ich uwagę.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz