poniedziałek, 2 grudnia 2013

Częstotliwość biuletynu custom publishing

Czy magazyn custom publishing powinien być kwartalnikiem?Jak często powinien ukazywać się biuletyn firmowy? Z doświadczeń i dostępnych badań wynika, że pomiędzy pierwszym i następnymi komunikatami w tej formie nie powinno minąć więcej niż 8 tygodni, czyli najrzadziej powinniśmy się komunikować mniej więcej co dwa miesiące.

Jest wiele tytułów, które ukazują się co kwartał. Właściwie można powiedzieć, że wyrażenia magazyn custom publishing i kwartalnik to niemal synonimy. Jednak z badań, które prowadziliśmy dla kilku tytułów prasy firmowej, jasno wynika, że czytelnicy oczekują jednak częstszego kontaktu.

Pamiętajmy o tym, że czytelnicy naszych biuletynów to również czytelnicy magazynów komercyjnych. Bardzo rzadko zdarzają się na rynku czasopisma o charakterze magazynowym, które ukazują się rzadziej niż raz na miesiąc. Do takiego cyklu wydawniczego przyzwyczajony jest czytelnik i naturalną rzeczą jest, że oczekuje tego również w przypadku ciekawego biuletynu firmowego.

Gdyby uśrednić częstotliwość wydawania biuletynów firmowych w Polsce, to wyszłoby właśnie około 8 tygodni, ale jest to jedynie wartość średnia, orientacyjna.

Dlaczego zatem najczęściej pojawiają się kwartalniki? Wynika to z wielu czynników. Jednym z głównych jest budżet. Zdecydowanie taniej jest przygotować 4 numery w roku, niż 6 czy 12. Inną istotną sprawą jest liczebność zespołu redakcyjnego oraz zaangażowanie tych ludzi w inne projekty firmy. Również rola intranetu, dostarczającego aktualnych informacji, spycha biuletyn na pozycję narzędzia dostarczającego bardziej pogłębione treści, analizy, komentarze, których aktualność nie jest kluczowym elementem.

To wszystko sprawia, że mimo oczekiwań czytelników, aby dostawać biuletyny co miesiąc, często pracownicy czytają kwartalniki.


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz