poniedziałek, 4 listopada 2013

Kto ma otrzymywać magazyn custom publishing?

Dla kogo magazyn firmowyCzy biuletyn powinni otrzymywać wszyscy pracownicy, czy tylko wybrana część? To zależy od celów, jakie postawimy przed biuletynem.

Najczęściej biuletyn wewnętrzny otrzymują wszyscy pracownicy, bo jego głównym celem jest działanie na rzecz poprawy przepływu informacji w całej firmie. Ale nie zawsze się tak dzieje. Jest wiele firm, które wewnątrz wydają więcej niż jeden biuletyn. Każdy z nich jest przygotowywany dla wybranych grup pracowników. Przykładowo jeden będzie tylko dla kadry menedżerskiej, drugi dla załogi, która bardzo rzadko jest w biurze i pracuje niemal wyłącznie w terenie, a trzeci dla pozostałych pracowników firmy. Podobnie może być w komunikacji zewnętrznej. Jeden biuletyn będzie, dla klientów, drugi dla partnerów. Część firm prowadzi segmentację klientów pod względem zysków, jakie im przynoszą. Znam takie firmy, które według tej segmentacji biznesowej dzielą grupy odbiorcze i wydają biuletyny: dla największych – instytucjonalnych klientów, którzy przynoszą najwięcej zysku – klientów średniej wielkości i małych klientów.

Każdy z tych biuletynów ma zarówno formę, jak i zawartość dopasowaną do grupy odbiorczej. Adresatami biuletynów w komunikacji wewnętrznej są najczęściej następujące grupy:
• pracownicy grupy stworzonej z kilku firm,
• pracownicy całej firmy,
• pracownicy kilku działów,
• pracownicy jednego działu,
• krewni,
• związki zawodowe,
• samorządy pracownicze,
• kadra kierownicza,
• osoby współpracujące z firmą (np. agenci),
• byli pracownicy firmy.

Natomiast adresatami magazynów zewnętrznych są najczęściej:
• klienci firmy,
• partnerzy,
• potencjalni klienci firmy,
• organizacje konsumenckie,
• organizacje polityczne,
• organizacje społeczne,
• stowarzyszenia branżowe,
• media,
• środowiska opiniotwórcze,
• studenci i uczniowie.

Tworząc biuletyn custom publishing tylko dla wybranych grup, łatwiej komunikuje się pewne treści, choć trzeba sobie zdawać sprawę, że niestety kilka biuletynów zazwyczaj kosztuje więcej niż jeden o większej objętości i nakładzie.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz