poniedziałek, 1 lipca 2013

Najbardziej udany związek słowa z obrazem

Infografika w tekstach prasowych ma szczególne znaczenie. Urozmaica, sprawia, że tekst staje się bardziej przejrzysty i zrozumiały. O czym należy pamiętać podczas tworzenia infografik?

Przykładem infografiki są m.in. różnego typu wykresy i diagramy

Zapewne większość z nas, czytając gazetę czy też surfując po internecie, spotkało się z infografiką. Mogliśmy jednak nie mieć świadomości, że to, co akurat przykuło nasz wzrok, nosi właśnie taką nazwę. Warto zatem na początku wytłumaczyć, czym jest infografika. Jest to sposób przedstawienia informacji (najczęściej, gdy mamy do czynienia z liczbami), który formą graficzną pomaga w jej przyswojeniu. Jest tzw. „grafiką objaśniającą”, ponieważ kładzie nacisk nie na samo informowanie, ale raczej na graficzne wyjaśnienie informacji i przekazywanie obrazami pewnych idei.

Infografika jest często stosowana w magazynach custom publishing. Graficy agencji custom publishing decydują się na taki zabieg, gdyż teksty zawarte w biuletynach firmowych zazwyczaj są ukierunkowane na konkretną dziedzinę i niejednokrotnie wymagają specjalistycznej wiedzy. Pamiętajmy jednak, że z infografiką nie może być utożsamiany ładnie wyglądający tekst i jego ujęcie typograficzne. Ma on jedynie pełnić funkcję pomocniczą i drugorzędną. Dlatego zazwyczaj przy tworzeniu infografiki należy przede wszystkim bazować na przedstawieniach obrazowych: rysunkach, grafikach, schematach.

By dobrze przygotować infografikę, trzeba skupić się na wizualnym wyjaśnieniu, które pomaga w łatwy sposób coś zrozumieć lub odkryć. Infografika powinna móc funkcjonować samodzielnie i być intuicyjna. Należy zaprojektować ją tak, by ułatwiała zrozumienie prezentowanych treści, które wcześniej były ukryte lub niewidoczne.

Infografika jest najbardziej udanym związkiem słowa z obrazem. Mieści się w każdym rodzaju grafiki, wspierając lub przekazując informacje w biuletynach custom publishing. Czasem wystarczy nawet prosty wykres ze słupkami, by czytelnik lepiej zrozumiał prezentowane dane. Stosowanie infografik jest więc nie tylko atrakcyjnym zabiegiem, ale też czysto praktycznym posunięciem. Czytelnik będzie nam naprawdę wdzięczny, gdy szereg danych wpisanych w tekst, przedstawimy w formie osi czasu, tabeli, wykresu.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz