środa, 3 kwietnia 2013

Znamy receptę na niesamowity tytuł

Źle napisany nagłówek gwarantuje nam, że nawet bardzo dobrze napisany tekst nie zostanie przeczytany. Jak stworzyć skuteczny tytuł? Zapraszamy do lektury.

Dobry tytuł jest kluczem do sukcesu artykuł
Każdy, kto kiedykolwiek uczył się pisania tekstów, w tym tekstów do prasy custom publishing, wie, że najważniejszy jest tytuł. Osoba, która przygotowuje tekst do druku czy na stronę internetową bądź też tekst reklamowy, musi pamiętać, że ma tylko klika sekund, aby przekonać odbiorcę, że warto zapoznać się z resztą treści. Dla skutecznego tytułu, to naprawdę sporo czasu, a więc spokojnie.

Źle napisany tytuł gwarantuje nam, że nawet bardzo dobrze napisany tekst w prasie firmowej nie zostanie przeczytany. Potencjalny klient lub czytelnik, szukając informacji, staje się bardzo ostrym krytykiem. Pierwsze na co będzie zwracał uwagę to nagłówek. Nie ma znaczenia czy jest to oferta handlowa, tekst reklamowy, tekst custom publishing, firmowy blog czy artykuł prasowy.

Według copy¬writerów tajemnicą dobrych nagłówków i receptą na ich napisanie są trzy elementy, które pozwolą zapamiętać świetne nagłówki. Tytuł musi wzbudzać ciekawość, zapowiadać korzyści i zawierać przydatne dla odbiorcy informacje.

Mów prosto z mostu
Nagłówek musi być bezpośredni i trafiać w sedno sprawy. Musi przemawiać prostym komunikatem, bez popisowych chwytów udowadniających spryt autora. Piszemy więc bez żartów i bez gry słów.

Przedstaw korzyści
W nagłówkach reklamowych najważniejszą techniką, którą powinno się wykorzystywać jest przedstawienie głównej korzyści, którą oferujemy. Zwiększa to szanse na trafienie w odpowiednich odbiorców i odzew z ich strony. Dodatkowo, jeżeli nie przeczytają nic poza nagłówkiem, będą poinformowani o tym, co proponujesz.

Ogłoś ekscytujący newsLudzie czytają gazety i czasopisma ponieważ uwielbiają „gorące newsy”. Podstawą ludzkiej natury jest to, że jesteśmy po prostu ciekawscy. Sformułowanie nagłówka w taki sposób, by sugerował raczej nowinę, zamiast reklamy może mieć podobną siłę przyciągania jak poranna gazeta. Pamiętaj: produkt lub usługa nie musi być nowatorska, by zaistnieć jako nowina. To odbiorca ma odebrać ją jako nowość.

Zadaj prowokujące pytanie
Zadając pytanie, bezpośrednio angażujesz czytelnika. Jakkolwiek pytanie to nie może być przypadkowe lub wymyślne. Musi bezpośrednio odnosić się do głównej korzyści z produktu. Musi również zachęcić odbiorcę do odpowiedzi „tak” bądź „nie jestem pewien, ale chcę się dowiedzieć więcej”.

Wydaj komendę
Oferty często nie mają odzewu, ponieważ nie mówią czytelnikowi, co ma zrobić. Ten typ nagłówka pozwoli ci być bezpośrednim, zapewnić odbiorcy korzyści i jednocześnie przyjąć dyrektywną postawę.

Źródło: http://www.copywriting.pl/jak-tworzyc-naglowki-reklamowe

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz