poniedziałek, 1 kwietnia 2013

Reputacja w firmie


Reputacja i obraz to wyróżniki, które w znacznym stopniu wpływają na sukces firmy. Organizacje public relations dwoją się i troją, by stworzyć w swojej organizacji unikatowy image i efektywnie nim zarządzać.

Przekazywanie informacji to jeden z celów komunikacji korporacyjnej
Dobre rozporządzanie image’em korporacji decyduje o konkurencyjnej dominacji firmy na żywiołowo przeobrażającym się rynku. Aby właściwie zająć się tym problemem, organizacje public relations interesują się tzw. komunikacją branżową.

Obecny moment spadków na giełdzie papierów wartościowych na całym globie dostarcza wielką ilość wyzwań instytucjom public relations powiązanym z łącznością korporacyjną. W ich skład wchodzą grupy odpowiedzialne za układy inwestorskie, a więc za działania skierowane na komunikację z rynkami finansowymi i udziałowcami.

Chociaż zagadnienie komunikacji korporacyjnej nie jest nowe, to jednak niewiele ludzi jest świadomych roli jego istoty. Te dowolne czynności, podejmowane przez agencję,firmę mają na celu przekazywanie informacji, przekonywanie i budowanie więzi między jednostkami a grupami w świecie zewnętrznym. Fundamentalnym obowiązkiem łączności branżowej jest więc zatroszczenie się o interesariuszy, od których zależy przyszłość danej firmy. Ludzie, na których zdaniu najbardziej zależy firmom public relations, to udziałowcy, odbiorcy i konsumenci, lecz także inwestorzy, pracownicy i członkowie społeczności, w jakiej działa branża.

Najważniejsze osoby w agencjach uznają ochronę reputacji swojej agencji za zagadnienie wyjątkowo istotne. Lokują je ponadto pośród swoich najważniejszych planów strategicznych. Budowanie i wspieranie poglądu jest zasadniczym działaniem praktyków komunikacji korporacyjnej, którzy wywodzą się z agencji PR każdej przedsiębiorstwa.

W ramach łączności branżowej, obok łączności z interesariuszami, firmy public relations powinny wypełnić wszystkie obowiązki urzędowe i prawne. Poza tym powinny zatroszczyć się o wzrost inwestycji w zasoby ludzkie i ochronę środowiska. Toteż ich powinnością jest w dużej mierze zatroszczenie się o optymalny budżet. Jednakże trzeba pamiętać, aby tego typu koszty widzieć jak inwestycję, a nie jako wydatek.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz