środa, 2 stycznia 2013

Zdobywaj klientów profesjonalnym blogiem!

Masz już bloga, ale poza wąskim gronem przyjaciół nikt go nie odwiedza? A może dopiero planujesz go założyć? Niezależnie od tego warto poznać kilka sztuczek, które nauczą cię skutecznie prowadzić firmowego bloga.

Twój blog może być profesjonalny
Pisanie bloga firmowego przede wszystkim pomaga wyprzedzić konkurencję. Jesteś producentem glazury? Zamieszczaj na swoim blogu porady, jak układać płytki w niewymiarowej łazience oraz czym kierować przy zakupie płytek. Czyli – ucz i inspiruj. Będą Cię wtedy odwiedzać nie tylko klienci, ale także ci, którzy dotychczas zaopatrywali się u konkurencji. Umieszczając w postach przydatne informacje z branży, budujesz w umyśle czytelnika obraz profesjonalnej firmy, której leży na sercu dobro klienta. Pamiętaj, że prowadzenie bloga wymaga czasu i wysiłku, jednak włożony trud zwraca się z nawiązką.

Podstawową zasadą pisania bloga jest publikowanie wyłącznie wartościowych postów. Poza tym musisz zatroszczyć się o aktualność swojego bloga. Informuj o nowinkach technicznych z Twojej branży. Staraj się też regularnie przeglądać polecane linki i usuwać te, które nie działają.

Pisz często, ale też bez przesady. Nie możesz „zasypać” odbiorcy wiadomościami. Pisanie bloga i publikowanie kilku postów dziennie nie przyczyni się do zwiększenia twojej popularności. Nie pozwól jednak, by twój blog popadł w zapomnienie przez Twoje niedbalstwo. Narzuć sobie dyscyplinę i stwórz własny rytm blogowania.

Zainwestuj w domenę z własną nazwą. Taki adres na pewno zrobi większe wrażenie na czytelniku i będzie świadczył o Twoim profesjonalizmie.
Ważne jest także, byś umieścił adres swojego bloga we wszystkich wartościowych katalogach stron, nie zapominając o podaniu odpowiednich słów kluczowych. Ważną częścią tego, jak pisać bloga, jest także świadomość, że nie jesteś sam w sieci. Cytuj ciekawe posty, na które natrafiłeś (koniecznie z podaniem źródła) i informuj o tym ich autorów, polecaj wartościowe newslettery. Jest duża szansa, że odwdzięczą ci się tym samym. Masz ulubione blogi, które śledzisz z zapartym tchem? Zaproponuj ich autorom wymianę linków.

Ponadto dbaj także o profesjonalizm komentarzy pod wiadomościami. Zawsze czytaj zostawione komentarze i staraj się na nie reagować. Dbaj też o ich jakość, na bieżąco usuwając te bezwartościowe, np. wulgaryzmy czy spam. Pisanie bloga to nie tylko samo pisanie, a posty to nie tylko słowa. Urozmaić swojego bloga – możesz publikować co jakiś czas notki w postaci wideo.

Trzeba zwrócić także szczególną uwagę na to, że pisanie materiałów na stronę internetową różni się znacznie od pisania tekstów do prasy drukowanej czy custom publishing. Większość ludzi jeszcze nie „przestawiła” się na czytanie artykułów z ekranu monitora, a wiele osób (nawet młodych) woli wydrukować sobie dłuższy tekst niż męczyć się z jego czytaniem na komputerze. Nie dajmy się jednak zwieść. Większość z nas nie bawi się w drukowanie artykułów i gdy zobaczy dłuższy tekst, czyta lead bądź skanuje tekst, zatrzymując wzrok na elementach przyciągających uwagę, takich jak nagłówki, fotografie, czy cytaty, a resztę odpuszcza.

Dlatego, jeśli chcesz, aby ludzie czytali treść opublikowaną na Twojej stronie internetowej, musisz sprawić, aby wyglądała zachęcająco. Dlatego warto umieścić najważniejsze informacje podsumowujące na samej górze artykułu. Poza tym powinieneś stosować krótkie akapity w przeciwieństwie do długich paragrafów tekstu. Podziel także wielkie kolumny tekstu na kawałki, oddzielone wolnym miejscem. Umieść podtytuły, aby zasygnalizować czytelnikowi, czego dotyczy każdy fragment. Zostawienie przestrzeni wokół słów przemawia do wyobraźni czytelników. Pamiętaj, że Twój materiał musi być interesujący, istotny i łatwy do wyszukania.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz