wtorek, 15 stycznia 2013

5 zasad pisania tekstu w gazecie firmowej

Pisać może każdy, ale nie każdy wie, jak. O czym musimy pamiętać, żeby nasze teksty do magazynu custom publishing dobrze się czytało, by trafiały z przekazem do odbiorcy, a nas – by nie traktowano jak grafomanów?

5 zasad
Podstawową funkcją języka jest przekazywanie informacji. Aby skutecznie trafiła ona jednak do odbiorcy, to zanim usiądziemy do pisania jakiegokolwiek tekstu, powinniśmy:
1. Zastanowić się, o czym chcemy napisać.
Czy temat, który podejmujemy, jest ważny? Czy jest nowy? A jeśli nie – czy da się go przedstawić w nowatorski sposób?
2. Ustalić, dla kogo piszemy.
Ważne jest ustalenie odbiorcy tekstu, gdyż wpływa to na kolejne decyzje: jaki wybrać styl języka, jakiego gatunku użyć.
3. Pamiętać o kompozycji.
Nieważne, co i  dla kogo piszemy – każda wypowiedź musi mieć wstęp, rozwinięcie i zakończenie.
4. Zrobić konspekt.
Porządkuje materiał, ogranicza jego zakres, jaki mamy do wykorzystania, zapobiega „umknięciu” jakiejś myśli podczas pisania.
5. Używać poprawnego języka.
Błędy językowe dyskwalifikują w oczach czytelnika zarówno tekst, jak i jego autora oraz magazyn custom publishing.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz