wtorek, 22 stycznia 2013

5 porad, jak znaleźć ciekawy temat artykułu do biuletynu

Zdarza się, zwłaszcza początkującym dziennikarzom custom publishing, że brakuje pomysłu na tekst. Trudniejsze od napisania dobrego tekstu często bywa wymyślenie jego tematu. Możemy wtedy skorzystać z poniższych rad.

5 zasad
1. Przyjrzyjmy się głównym wiadomościom z bieżącej prasy.
Czy wydarzyło się coś ciekawego, co warto zgłębić w kontekście naszej firmy? Wydarzenie branżowe, o którym w prasie pojawiła się zaledwie krótka wzmianka, a dla naszej firmy będzie czymś interesującym?
2. Polemizujmy z wybraną tezą.
Czasem można skorzystać z cudzego pomysłu, tyle że nie chodzi o plagiat, a polemikę. Przedstawmy swój (inny) punkt widzenia na daną sprawę.
3. Przejrzyjmy fora internetowe.
Wejdźmy na fora internetowe, gdzie dyskutuje się na tematy, związane z naszą dziedziną zainteresowań? Co wzbudza największe emocje wśród internautów? Jakie problemy są omawiane? Może warto zainteresować się nimi w naszym artykule do prasy firmowej?
4. Nawiążmy do ważnego wydarzenia czy święta danego miesiąca/kwartału.
Nawet jeśli wydaje nam się, że np. o walentynkach napisano już wszystko, to spróbujmy przedstawić nasze wyobrażenia o celebrowaniu takiej okazji. Albo poszukajmy zwyczajów, które są praktykowane w jakimś naprawdę egzotycznym miejscu. Będzie to wymagało więcej pracy, ale za to zaskoczymy odbiorcę!
5. Zróbmy sondę wśród znajomych, pracowników.
Oczywiście takich, którzy reprezentują naszą grupę docelową. Zapytajmy, o czym chcieliby przeczytać.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz